16 Kraftfulde tips til at øge Instagram Engagement i 2020

Instagram er ændret i løbet af det sidste år eller deromkring. På mange måder.

Jeg har hørt fra mange instagram'ere, at deres Instagram-engagement faldt meget i løbet af de sidste par måneder.

Det er overflødigt at sige, at der er en chance for at du er en af dem.

Hvis du bruger Instagram på samme måde som du gjorde i løbet af de sidste par år, mangler du mange muligheder, og jeg er sikker på, at dine resultater er mindre, end du forventer.

Der er mange nye funktioner, som f.eks. IG TV, karruselpost, gembare posts, en swipe-up funktion på dine stories og mere ...

Hvis du ikke justerer din strategi, vil din Instagram-engagement reduceres drastisk.

Heldigvis har jeg studeret, testet og udforsket, hvad der virker, og hvad der ikke sker i løbet af de sidste måneder.

Jeg har analyseret resultaterne fra vores eksperiment og sammensat en oversigt, der viser dig 16 måder at øge din Instagram Engagement drastisk.

1. Gør dine indlæg mulig at gemme

Der var en stor opdatering for nylig, en ny funktion. Instagram tillod dig at gemme indlæg til senere. Hvad betyder det? Når det kommer til Instagram-algoritmen, var den vigtigste faktor tidligere, hvor mange der liker og kommenterer dine indlæg. Indtil nu…

Instagram ønsker at vise sine brugere det mest relevante indhold.

Jo flere likes og kommentarer du får, jo flere mennesker vil se dine indlæg. Sådan virker algoritmen ...

Men ... Denne nye funktion spiller en stor rolle i Instagram-algoritmen. Når folk gemmer dine indlæg, er det et klart tegn for Instagram, at folk vil se dine indlæg i deres feed.

Jeg kan fortælle dig, fra en indsigtskilde, det er stort! Det er måske endnu vigtigere end hvor mange likes du modtager.

Sådan opbygger du dit brand - køb vores nyeste online Instagram kursus hér!

2. Stil spørgsmål i din billedtekst

Det er ingen hemmelighed, at jo større engagement du får på dine indlæg, jo flere mennesker ser dit indhold især inden for få minutter efter din post.

10-15 kommentarer i den første time efter offentliggørelsen af dine billeder / fotos / videoer kan gøre en forskel på at få dit indlæg på explorersiden og ikke nå det.

Specielt lange kommentarer, hvor dit publikum deler deres tanker og meninger med dig. Prøv at 'tvinge' dem til at bruge tid på at skabe en meningsfuld kommentar - det hjælper meget!

3. Karuselposts

Karusel post er en serie af billeder / fotos indsendt som én. Du kan bruge 1-10 billeder / videoer eller en blanding af dem. De er virkelig magtfulde, fordi du kan fortælle en historie gennem dem. Du kan inkludere meget mere information end i et enkelt indlæg. Du kan skabe en værdifuld præsentation, formidle en historie, forklare ting, vise eksempler mv.

Karuselposts er den mest undervurderede funktion af Instagram. De fleste brugere bruger dem ikke, selv om de har været her i relativt lang tid.

Nogle siger, at karuselposts får mindre engagement (færre likes), og det er grunden til, at de ikke bruger dem. De kan ikke være mere forkerte på den.

Det handler ikke kun om hvor mange likes du får! Husk det!

Disse posts bliver gemt 3-5 gange mere end normale posts. Og som jeg nævnte tidligere, er det et kæmpe tegn for Instagram, at folk vil se posten.

For det andet, hver gang en person rager op, en, to, tre, fire, fem gange ... er det et tegn for Instagram, at folk vil gennemgå alle billeder / fotos / videoer i karuselposten. Hvert swipe er som en 'like'. Det betyder, at selv om det samlede antal likes er lavere end normalt betyder det ikke noget. Vigtigt er postens rækkevidde, som for det meste er meget større.

Prøv det, test det, analyser det.

Bliv Instagram Pro - køb vores nyeste online Instagram kursus hér!

4. Brug story afstemningsfunktionen (ja / nej)

Denne funktion viser Instagram, at brugere engagerer sig i dit indlæg og vil derfor øge synligheden på posten.

I modsætning til normale indlæg har vi ikke mulighed for at "like" stories. Der er kun et par faktorer, som Instagram bruger til at bestemme engagementet i dine stories. Jo bedre engagement, jo bedre rækkevidde, jo flere visninger.

Så hvad kan vi gøre for at overbevise Instagram om, at brugere engagerer sig i dine stories?

Der er to ting, du kan gøre, der virker yderst godt:

  • Afstemninger
  • Engagement linje

Brug af afstemninger er min yndlings teknik. Efter min erfaring er det den største faktor for alle!

Start med enkle 'ja / nej' spørgsmål, 'enig / uenig', 'hvid / sort' osv. ..

Overtænk det ikke og overgør det ikke.

Hver gang jeg brugte en afstemning på min story, har rækkevidden af denne post været meget højere end foregående .... Og de efterfølgende stories får bedre rækkevidde også.

Prøv derfor at sende en afstemning på hver 4. story. 

Herunder kan du se nogle eksempler:

5. Brug ét bestemt hashtag på dine stories!

Ja, du læste rigtigt. Hashtags virker også på stories. I modsætning til inde i dit feed er det mere end rigeligt at bruge ét hashtag på din story.

Prøv det, test det, analyser det. Begynd at brug ét hashtag i en vis tid, så prøv et par mere ...

Vi har set et par case-studier, der fik 300-400% flere views på deres stories takket være hashtags. Det vil hjælpe dig med at øge Instagram-engagement drastisk.

Heldigvis kan du se det nøjagtige antal mennesker, der ser din story under hvert hashtag. Så er det nemt at finde ud af, hvilke hashtags, der virker for dig, og som ikke virker.

6. Vær kreativ med stories (brug ikke den samme type hele tiden!)

Glem ikke dette tip. Instagram kan ikke lide, når du bruger den samme type story hvér gang. Dit Instagram engagement vil falde. Din rækkevidde vil falde.

Vær kreativ med dine stories. Der er en masse forskellige ting, du kan gøre:

Brug en afstemning

Brug en Engagement linje

Brug funktionen 'Stil et spørgsmål'

Brug fotos / billeder / videoer

Live videoer

Etc… 

7. Post hyppigere

Der er et minimum af ét indlæg pr. dag. Hvis du vil vokse din konto - skal du opdatere dit feed dagligt. Hvis din konto har et par 1000 følgere, er det nok.

Når din konto når 5-10.000 følgere, post 3 gange om dagen ...

Det vil hjælpe dig med at vokse meget hurtigere.

En anden vigtig ting er, hvilken tid du offentliggør dine posts. Hvis du har en virksomhedskonto (hvilket jeg håber), skal du gå til din analytics og find ud af, hvornår det meste af dine følgere er online.

8. Story umiddelbart efter feed post (den samme)

Det går tilbage til det foregående punkt. De første likes, kommentarer, gemte posts og delinger hjælper dig med at få flere visninger og nå flere personer med dine indlæg.

Som jeg nævnte, er stories mere populære end nogensinde. Over 70% af befolkningen rapporterede, at de først og fremmest kontrollerer deres stories. Så hvordan skal det hjælpe dig?

Du kan dele dit feed-indlæg til story’en straks efter din post. Når nogen klikker på billedet inde i story’en - bliver det omdirigeret til den oprindelige feed-post. Og hvis de kan lide det, er der en god chance for, at de liker indlægget, kommentere det eller gemmer det til senere.

9. Brug de rigtige hashtags

Overse ikke hashtags. Jeg har hørt mange meninger om, at hashtags ikke virker længere. De kan ikke være mere forkerte på den. Hashtags er stadig meget effektfuldt.

Sørg for, at du har en samling RELEVANTE hashtags, der bruges af din målgruppe.

Brug ikke tilfældige tags.

Brug ikke de mest populære tags i din niche. Hashtags som #success #golf #tennis #motivation er ikke et godt valg. Der er simpelthen for mange posts under disse hashtags. De er ekstremt populære og bruges af millioner af mennesker.

Du har ikke en chance for at komme ind under den populære sektion gennem disse hashtags.

Du skal finde hashtags, der er relevante, og som har færre billeder pr. hashtag.

Hashtags, der har mellem 10k og 300k opslag, er det bedste valg for dig. 

10. Afhold Instagram konkurrencer

Jeg vil vædde på, at du har set forskellige slags konkurrencer næsten hver dag. Der er en grund til det. Konkurrencer og giveaways virker super godt. Folk elsker følelsen af ​​at de kan vinde noget.

Trin # 1: Find en præmie dit publikum har trang til - det behøver ikke at være noget super dyrt.

Bemærk: Du må ikke tilbyde penge eller Kindle-produkter som de fleste mennesker gør. Du ønsker at tilbyde noget, som kun dit ideelle publikum er interesseret i. Du vil ikke have folk til at deltage bare på grund af præmien, fordi de vil følge dig blot for chancen til at vinde og afmelde sig senere. Find en præmie, der er relevant og kun nyttig til dit marked.

Opret et promo-billede til en feed-post og til en story også. Sørg for at bruge billedet af præmien du tilbyder med tekst, der beskriver, hvad giveaway’en handler om.

Opsæt tydelige regler (beskriv I detaljer, hvad dine fans skal gøre for at kvalificere sig til konkurrencen).

Eksempler:

# 1: Repost dette billede til din story

#2: Like denne post og følg min konto

#3: Tag mindst tre venner i kommentaren (jo flere du tagger, jo større chance for at vinde)

#4: Tag os i dit næste indlægEtc…  

Bliv Instagram Pro - køb vores nyeste online Instagram kursus hér! 

11. Skriv en overbevisende billedtekst

Få folk til at bruge så meget tid på dine indlæg som muligt.

Siden Instagram startede har mange ting ændret sig. Folk har ændret sig. Udviklingen er ændret. Den lange, overbevisende billedtekst kan give dine indlæg langt højere engagement. Tænk på det som et nyt blogindlæg.

Hvorfor bekymre sig? Fordi Instagram genkender, hvor længe folk bruger på billedet, hvis de læser det eller ej. Det er en del af Instagrams algoritme. Gør dit bedste for at brainstorme dig frem til en så overbevisende billedtekst som mulig.

En anden grund er, at folk har tendens til at "gemme" indlæg med en lang billedtekst. De har måske ikke tid til at læse det med det samme, så de gemmer det til senere læsning, hvilket er super godt i Instagrams øjne.  

12. Lav kommentarer på 10-30 store konti dagligt. Dine kommentarer ses af andre!

Ligegyldigt hvad dit emne eller niche går ud på, er det vigtig at kende mindst 15 influencere indenfor din niche. Du kan lære mange værdifulde indsigter fra dem, du kan fx lære, hvilke typer indhold der virker for dem, du kan replikere, hvad de gør, og du kan blive inspireret af dem. Sidst men ikke mindst, du ønsker at komme på deres radar og begynde at oprette relationer med dem så hurtigt som muligt. Det kan hjælpe dig på lang sigt.

Tilbring mindst 5-10 minutter hver dag med kommentarer til deres seneste indlæg. Jeg mener ikke spammy kommentarer, som 'like denne', 'jaaaa' osv. Jeg mener kommentarer, der giver værdi til deres publikum, og som viser dem, at du har gennemtænkt din post. Forsøg at forklare det lidt mere i dybden ... ideelt i 20-30 ord.

Tanken bag det er, at når du skriver en værdifuld kommentar, begynder folk at like din kommentar og jo flere likes, jo højere kommer kommentaren. Når du kommer til toppen, ser alle, der beslutter sig for at skrive en kommentar, også din kommentar = eksponering for dig og dit mærke.

Jeg holder selv meget af denne strategi, fordi det ikke kun hjælper mig med at vækste min konto og engagement, men jeg bygger også et forhold til disse influencers. 

13. Like de sidste 9 billeder af andre (store) konti i din niche flere gange om dagen.

Der er ingen grund til at forklare dette trin videre. Når du engagerer dig med 9+ posts på én gang, begynder selv store konti at bemærke dig.

Hvis de finder dine ting værdifulde, er der ingen grund til, at de ikke bør give dig et like.

Husk, at ét like fra en stor konto har meget større værdi for Instagram end hundredvis af likes fra små konti. 

14. Spørg (tag) store konti, om de vil like og kommentere dit indlæg for at booste det.

Forestil dig, du er lige begyndt med din Instagram-konto, og hver gang du sender et billede, vil 5+ influencers (konti med hundrede tusinder af følgere) like dine fotos. På grund af det vokser rækkevidden af dit indlæg eksponentielt. Dine følgere vil vokse eksponentielt.

Lyder det uvirkeligt? Det behøver det ikke. Lad mig forklare, hvordan man kommer på radaren af disse influencere:

Trin # 1: Brug listen med 10-30 konti med mange følgere

Trin # 2: Start regelmæssigt at poste værdifulde kommentarer under deres posts i mindst to uger

Trin # 3: Når du sender en opdatering på din Instagram, uanset om det er en karruselpost, et normalt indlæg eller en video, skal du tagge disse indfluencere i billedteksten eller på billedet.

Bemærk: For at kunne få likes af højt profilerede konti, skal dine indlæg være værdifulde og flotte. Tag kun disse influencere, når du er sikker på, at dine indlæg kan hjælpe deres publikum på en eller anden måde.  

15. Post stories ofte

Regel nr. 1: I modsætning til almindelige feedposts, som er underlagt den ufuldstændige Instagram-algoritme. Instagram vil ikke straffe dig for at sende for mange stories, simpelthen på grund af setup’et for stories. De eksisterer kun i 24 timer.

Der er intet pres fra Instagram I at prioritere nogle indlæg over andres indlæg. Jeg kan ikke love, at dette ikke vil ændre sig i fremtiden. Men for nu er det helt ok at post 5-15 stories om dagen. Du bliver ikke straffet.

Regel # 2: Post med jævne mellemrum for at vise dine stories til flest følgere og for at få bedre rækkevidde og engagement.  

16. Besvar alle kommentarer

Dette fordobler dit engagement og starter samtaler i kommentarerne, hvilket også booster postene. Kommentarer betyder alt! Instagram vil øge synligheden af dit indlæg, jo mere engagement du opnår.

Når du modtager en kommentar fra dine følgere, skal du svare så hurtigt som muligt. Tænk på det som en rigtig samtale med nogen. Lad dem ikke vente. Dette fordobler dit engagement og starter samtaler i kommentarfeltet, hvilket også øger Instagram-engagementet. Kommentarer er en af de største faktorer for Instagram, især et par minutter efter at du har publiceret dine indlæg. Jo længere kommentarer, jo bedre. Prøv at opfordre folk til at kommentere ved at stille et spørgsmål i billedteksten.  

Konklusion

Husk, at disse strategier ikke er de typiske, forældede tips, du læser på marketing blogs eller fra Youtube. 

Instagram Målgruppe fra bunden

Tiltræk kvalitetsfølgere, øg engagement og få mere salg fra Instagram!

Jeg har testet disse teknikker i løbet af de sidste par måneder, og alle virker! De er solide og dokumenterede.

Hvis du er klar til at øge dit Instagram-engagement, vækst I følgere, opbyg et langsigtet forhold til dine følgere, og endelig få resultater. Disse teknikker vil få dig til toppen.

Prøv det, test det, anvend det, få resultater. Det er så simpelt som det.

Scroll til toppen