39 Tips til at hjælpe dig med at få succes på Instagram

Instagram er en gamechanger til virksomheder. Det er gratis, det er visuelt, og med mere end 500 millioner aktive daglige brugere, er dets potentiale for at nå den rigtige målgruppe enorm.

Det er ikke det eneste tal du skal se på. 83% af instagrammerne siger, at de opdager nye produkter og tjenester på Instagram. Det er ret meget! Så her er nogle tips til at hjælpe dig med at dyrke og bruge Instagram mere effektivt til din virksomhed. 

1. Design originalt indhold. Bruger genereret indhold er godt, men du har stadig brug for noget originalt indhold. Brug Canva, AdobeSpark. 

2. Brug dit indhold på Instagram for at lede folk til dit websted. 

3. Brug ofte Instagram Stories til branded indhold. 

4. Lad din brand mission hænge sammen med din indholdsstrategi. 

5. Bekræft dit publikum på sociale medier. Altid. Du kan svare eller like deres indlæg, kommentarer osv. 

6. At finde og organisere indhold bør ikke være en vanskelig opgave. Brug forskellige værktøjer til at hjælpe dig. 

7. Byg meningsfulde, relevante partnerskaber med Influencere. De hjælper dig med at nå din målgruppe hurtigere. 

8. Opret “bag kulisserne”-stories med medarbejderne. 

9. Udarbejd engagerende konkurrencer til at drive deltagelse fra målgruppen. 

10. For at dyrke dit fællesskab, interager med din målgruppe, lyt til dem, forstå deres behov, fokuser på kernen i dit indhold på dit fællesskabs interesser. 

Find ud af hvilke fejl du skal undgå - Køb vores nyeste online Instagram kursus hér! 

11. Følg de to gyldne regler er - Vær konsekvent og vær autentisk! 

12. Husk at hvert stykke indhold, du lægger ud, skal tilføre værdi til din målgruppe. 

13. Lav brugergenereret indhold som en del af din strategi. Det hjælper dig ikke kun med at udfylde din indholdskalender, det giver også høj engagement. 

14. Tag dem, hvis du bruger deres indhold. Det giver dig en højere rækkevidde. 

15. Hold dine hashtags skarpe og koncise. Inkludér ikke for mange ord i dine hashtags. Der er flere chancer for, at folk indtaster og søger #MarketingTips i stedet for at skrive #MarketingTipsForHøjereEngagement 

16. Brug hashtags, der er relevante for dit indlæg. Du ønsker ikke at irritere brugere ved at vise et billede af floder og skove og hashtag det med #MarketingTips. 

17. Se på målgruppen du ønsker at målrette imod og find de hashtags, de bruger. Du skal sikre dig, at dine hashtags ligner de søgeord, de søger efter og bruger. 

18. Uanset hvordan du finder hashtags, er nøglen at sikre du bruger en kombination af både populære- og niche hashtags på dine posts. 

19. Brug værktøjer til at gøre dine posts cool. 

20. Du vil aldrig sælge aggressivt til dine venner, så lad være med at sælge aggressivt til dit publikum! Hold tonen sjov, let og måske endda fjollet. 

21. Kort og fængende vs lang og meningsfuld - vælg, den du synes er bedst. Hvis din story er overbevisende, vil de læse den. 

22. Tænk på dit publikum som dine venner og hav en samtale med dem, når det er muligt. 

23. Gør dine indlæg og billedtekster nærværende og relevante. Brug aktionsudtryk (som Find, lær, registrer nu) for at få folk til at gøre noget i stedet for bare at scrolle forbi. 

24. Hold dit mærkes tone konsekvent. 

25. Når du skriver en billedtekst skal du ikke forcere processen. Planlæg tid, skriv og omskriv. 

Sådan sælger du på Instagram - Køb vores nyeste online Instagram kursus hér!  

26. Hold logbog med inspiration fra billedtekster fra brands du elsker. Henvis, når du har brug for nogle kreative indspark. 

27. En smule farve i billedteksten er en behagelig måde at fange dit publikums opmærksomhed på. Brug emojis. 

28. Optimer din billedtekst med en call to action. 

29. I modsætning til Instagram-posts er der ingen bedste tid til at poste stories. De lever i 24 timer, og hvis du poster ofte, vil Instagram til sidst få flere konti til at se dem. 

30. Brug tekst / features indfødt fra platformen. Brug stickers, skrifttyper og filtre til rådighed på Instagram. 

31. I stedet for at poste alt på én gang,så spred dine stories så de ser mere aktuelle ud. Viser du folk din morgen the kl.18:30 er det ikke en god idé. Når du poster over en længere periode sikrer du også, at du altid har stories I nyhedsfeedet, og dette vil igen øge engagement. 

32. Hashtags og lokation fungerer godt på storys. Brug dem altid. 

33. For bedre engagement på dine destinationssider (blog, hjemmeside, produktside) - Brug funktionen Swipe Up til at genbruge indhold. 

34. Stories er den bedste måde at slå Insta-algoritmen på. De giver en måde for din virksomhed eller brand at holde sig top-of-mind, selvom dit indhold ikke altid er øverst i feed’et. For ikke at nævne, jo mere engagement dine stories får, desto mere sandsynligt er det at de dukker først op på dine følgeres feed. 

35. Instagram Live er en fantastisk måde at interagere med dine følgere på. Hav en indholdsplan, planlæg og post den. Hold det frisk og spændende. 

36. Giv din storytelling et løft og gør den mere varieret ved at inkludere Instagram Takeover i din indholdsplan. 

37. Selvom spontanitet er et vigtigt element i Instagram Stories anbefales det at have en bred indholdsplan på plads. Lav daglig storyboard for at holde tjek på din frekvens. 

38. Tag dig tid til at gå igennem alle dine posts, højdepunkter fra stories, taggede billeder og undersøg grundigt, hvad der afspejler din brandidentitet, og hvad der ikke gør. 

39. Fjern alt, hvad der ikke er relevant for dit brand længere. Du behøver ikke at slette posts, du kan bare arkivere dem.

Scroll til toppen